Det velpolerede Monterey område

Mens jeg var i bad, fik Flemming og Iben sig et spil Ludo. Det er hyggeligt at have god tid om morgenen! Morgenmaden var i dag rigtig amerikansk med æg, bacon, pandekager og frugt. Super lækkert, men vi tog dog den sundeste udgave med kalkunbacon og pandekager lavet på noget grovere mel, for ikke at føle os alt for usunde.

Dagens første stop var byen Monterey, som i bund og grund er en lidt større udgave af Blokhus. Meget touristet, men ganske hyggelig beliggenhed ved vandet. Derfra kørte vi ind på 17-mile drive ruten, som er en meget smuk køretur ad private veje langs kysten. Her findes nogle af Californiens dyreste ejendomme og golfbaner. Der var luksusvillaer i stor stil, med udsigt ud over Stillehavet og utallige golfbaner. Vi gjorde mange fotostop, og Iben og Flemming fik da også dyppet fødderne i havet. Undervejs besøgte vi byen Carmel. “En charmerende lille by med eventyragtige huse, hvor Clint Eastwood har været borgmester”. Sådan stod der i guidebogen, og det var vel, egentligt meget rigtigt. Vi synes dog, det hele blev lidt for meget. Et sted for hvide, rige pensionister, som vil bo i deres egen lille eventyrverden. I guidebogen stod der også, at der var mange hunde i byen. Inden vi kom der, undrede vi os over den information, men hunde har virkelig høj status i den by. Der var drikkeskåle til dem udenfor alle butikker. Nogle blev kørt rundt i klapvogne med tøj eller tæpper på. Kunstbillederne forestillede hunde, springvandet var med hunde, og ja sådan kan jeg blive ved. Helt grinagtigt og med til at forstærke fornemmelsen af, at det hele var lidt, eller meget, for meget. Midt i det hele udbrød Iben “Åh, jeg er hundesulten – åh jeg sagde hund – alt er hund her”. Vi var færdige af grin, og blev ikke længe i byen. Istedet kørte vi til en Starbucks for at komme på nettet og booke overnatning til i morgen. Vi ville have sovet i skoven ved Big Basin, men da alt var optaget besluttede vi istedet at booke et hotel i Solvang, så i morgen bliver det en lang køretur langs kysten på Highway 1, vi skal ud på. Så fik vi handlet ind, tanket benzin – og så tilbage til Motel 6.