Tilbage i USA

Vi stod op til smukt vejr og en dejlig udsigt fra vores hotelværelse, ligesom morgenmaden på hotellet også var betydelig over den forventede standard. Altså en supergod start på dagen.

Klokken 10.00 kørte vi fra hotellet og ca. 3,5 time senere var vi fremme ved vores hotel i Ellsworth, Maine. Således tilbage i USA fik vi en ekstra time foræret, da vi igen skiftede tidszone. Klokken var derfor kun ca. 12.30, da vi ankom, men vi fik lov at tjekke ind af den meget venlige dame i receptionen.

Efter en kort indtjekning kørte vi til Bar Harbor, hvor vi havde sat næsen op efter en Lobster roll, men endte med en Clam roll, da den var 50 kr. billigere pr. stk. Restauranten var rigtig hyggelig og maritim, og det er tydeligt, at Bar Harbor er et dyrt og eksklusivt område, så det blev en dyr forkost, og vi er egentligt glade for, at vi ikke havde råd til at bo i denne by, da vi så også skulle have brugt alt for mange penge på mad.

Efter frokosten gik vi en kort tur i Bar Harbor, som er en rigtig ferie havneby med lystbåde og hyggelige restauranter. Meget velholdt og velpoleret.

Og så var der endelig blevet tid til turens minigolf turnering. Sædvanen tro skal vi forbi et hyggeligt minigolfanlæg på vores tur – og vi fandt et på vejen mellem vores hotel og Bar Harbor. Her brugte vi eftermiddagen på at dyste og kampen var hård. Vi lå tæt, men Bedstemor vandt i år med to point over Bedstefar, som lå nummer to. Vi kan godt mærke, at de to smugtræner med al deres golf hjemme.

Walmart blev derefter besøgt igen, så bedsteforældrene kunne få købt endnu en ny kuffert og noget google wi-fi til lejligheden hjemme.

Efter en times afslapning på hotellet kørte vi på Denny’s, for første gang på denne tur, for at spise aftensmad. Det passede bedre til vores pengepung, og det er god mad og store portioner, så alle kan blive mætte.