Lang vej til Miami

Efter at have pakket det sidste sammen, smidt affald ud og pakket bilen til bristepunktet, var vi klar til at forlade Bella Vida. Jeg tror dog, vi alle håber, at vi kommer tilbage dertil engang.
Vi spiste morgenmad på Golden Corral, så klokken nåede at blive 12.00, inden vi lagde Orlando bag os og kørte mod syd. Målet for dagen var Miami, med et stop i Fort Lauderdale. Vi havde således en strækning på godt 400 km. foran os.
Fort Lauderdale kaldes Amerikas Venedig, fordi også denne by har mange kanaler, som fungerer som transportveje. Stranden er tillige helt fantastisk her og strækker sig over ca. 5 km. Vi stillede bilen og gik en lille tur i byen. Her fik vi set, hvordan og hvor de rige bor. Kæmpe villaer lå lige ned til kanalerne, og i vandet lå næsten lige så stor både. Et smukt og charmerende sted, hvor kun de rigeste kan have råd til at bo.
Da vi satte os ind i bilen igen, viste GPS’en, at der var 45 km. til vores hotel. Klokken blev næsten 18.30 inden vi var fremme, og vi har derfor kun set området, vi bor i, i mørke.
Vi bor dog lige ned til en havn, og her er en lækker swimmingpool, så hvis vejret ellers vil arte sig de kommende dage, skal vi nok få nogle gode dage her.
Aftensmaden blev indtaget på hotellets restaurant/bar, da vi alle var for trætte og sultne til at jage noget andet ude i byen.
I Miami området bor der 5,5 millioner mennesker og 65 procent af disse har spansk som førstesprog. Det er derfor ikke uden grund, at byen har tilnavnet “Latinamerikas hovedstad”. Byen blev officielt registreret som by i 1896 med et indbyggertal på lidt over 300. En eksplosiv vækst har således præget byen. Turismen begyndte for alvor i 60’erne og 70’erne, og man siger om Miami, at “too much is never enough”. Intet kan blive for dyrt, for skørt eller for vildt. Så vi er lidt spændte på, hvad byen har at byde på de næste par dage.
I morgen begynder vi dog med at køre lidt udenfor byen, for at sejle med airboats og se Everglades.