Rejsen til DC

Dagen begyndte tidligt, da vi skulle med flyet fra Aalborg kl. 6.20 til København. I København havde vi til gengæld en del ventetid, så her havde vi tid til at nyde en brunch, inden turen gik videre til Washington DC. Flyveturen tog lidt mere end 8 timer, så vi fik se film, hygget og heldigvis også sovet lidt.

Fremme i Washington var der kun ganske kort kø i paskontrollen. Til gengæld var køen lang i tolden, og vi ventede da også så længe på vores bagage, at vi alle nåede at blive lidt nervøse for, om kufferterne nu var kommet med hele vejen.

Udenfor lufthavnen ramte varmen os. Der var tæt ved 30 grader, og luftfugtigheden var høj. Først nu blev vi klar over, at lufthavnen lå godt en times kørsel udenfor midtbyen, og at det derfor ikke var muligt at tage en Shuttle-bus, og det ville være meget dyrt med taxa. Derfor endte vi med at tage bus – og derefter metro ind til hotellet. Og selvfølgelig gav det lidt udfordringer og en del vandren med vores kufferter. Først kl. 18.20 (lokal tid) var vi således fremme ved hotellet – og da var vi alle godt trætte og varme.

15 min. senere stod vi imidlertid på gaden igen. Denne gang klar til at finde et sted, hvor vi kunne få noget aftensmad, inden sengen kaldte højere, end den allerede gjorde. Vi fandt en burgerbar, som serverede ret gode burgere. Jeg havde helt glemt, hvor gode amerikanerne er til at lave burgere, og vi havde alle helt glemt, hvor højrøstede amerikanere kan være 🙂 Der var et støjniveau uden lige, så det var ikke let for os at tale sammen, mens vi spiste. Flemming bemærkede dog, at vi som europæere skilte os ud ved at spise burgere med kniv og gaffel. Alle andre spiste med fingrene, selvom det var den slags burgere, vi aldrig ville spise med fingrene.

Klokken 20.15 gik vi i seng, men da var det også 22 timer siden, vi stod op i Aalborg, så vi var alle godt trætte. Iben var super sej og klarede det hele i fin stil og med godt humør, selvom det var langt over hendes sengetid, som hun sagde.